Enviar aquesta informació per correu a:
· PORTAL GENERAL · strong>
Ampli espai amb el simple objectiu de mostrar l'interès de l'obra:
la música i els seus plaers, evidències i misteris.
Tres paraules guien aquí: harmonia, consonància i monocordi
per deixar plantejada una pregunta:
Per què la música va poder, alguna vegada, explicar-ho tot?
· VESTÍBULS ·
Tres espais consecutius per configurar l '"estat de la qüestió"
en el qual s'insereix la temàtica: música i ciència; cadascuna mirant
intensament en el passat i amb relatiu desdeny en el present.
No obstant, tot té aquí la seva justificació, balanç i hipòtesis.
· PORTALS ·
Espais dedicats a presentar brevíssimes semblances biogràfiques de
els personatges investigats juntament amb l'avituallament necessari
(Aliment de l'Ànima ...) per a la resta de la visita. P>
· ESTANCES ·
Travessats els PORTALS biogràfics, aquests espais presenten
un altre context: l'historiogràfic, entès aquest com el "què s'ha dit"
i el "què està per dir-se" de cada personatge i la seva obra.
· TALLERS ·
Com si d'una separata tècnica es tractés, aquests espais contenen tota
la informació matemàtica associada als monocordis dels autors ja
presentats en PORTALS i ESTANCES.
Es mostren aquí els resultats d'experimentacions diverses
i es deixa parlar als fets purs i durs.
Només personal autoritzat. P>
· GABINETS ·
Precedits d'un diagrama que intenta resumir el que
de seguida s'explica, es troben en aquests espais
les conclusions particulars assolides després de PORTALS,
ESTANCES i TALLERS. Succeït el GABINET, mireu
per petites finestres a manera d'afegits. p>
· GALERIA RETROSPECTIVA ·
A manera de conclusió general, es realitzen aquí "mirades"
que aglutinen tot el que s'ha investigat. Heus aquí la reivindicació
final del monocordi i el seu paper en l'esdevenir de l'harmonia
i la seva escissió en ciència física i art musical.
· PORTAL ERÒTIC · strong> · MAGATZEM · BIBLIOTECA ·
Espai dedicat a l'amor tant sagrat com profà,
és a dir, el monocordi convertit en relíquia
al servei de Déu i, alhora, transmutat
en autèntic artefacte eròtic.
Metàfores, sens dubte ... p>
Dos espais dedicats a apèndixs d'interès. Tot seguit, la bibliografia, extensa, per
al complex debat sobre la música com a art-ciència.
Carlos E. Calderón Urreiztieta
(Caracas, 1959)