Aquesta obra sorgeix arran de la III Jornada d'Innovació Docent:
redefinint la formació universitària en ciències socials i jurídiques,
organitzada pel Grup d'Innovació Docent de la Facultat de
Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili, en què van participar
professors de diferents universitats espanyoles. La finalitat
de l'obra és difondre les principals iniciatives metodològiques per
l'ensenyament universitari. En concret, es reflexiona sobre el paper
dels professors a l'aula, el poder de decisió dels estudiants,
el conjunt de mecanismes a l'abast del professorat per millorar
la docència i les bones pràctiques docents, així com les accions
conjuntes i individuals que desenvolupen els grups d'innovació
docent a les universitats.
Prólogo
Capítulo 1. Metodologías para enseñar que ayudan a aprender. Perspectivas de los alumnos
Capítulo 2. Organització i funcionament intern d’un grup d’innovació docent des de la perspectiva de la seva coordinació
Capítulo 3. Blogs y redes sociales: vías para innovar en la docencia de las ciencias sociales y jurídicas
Capítulo 4. Uso de LinkedIn para la elaboración del trabajo final de grado de relaciones laborales
Capítulo 5. Las lecturas programadas en filosofía del derecho: talleres de lectura como innovación docente
Capítulo 6. Encuestas de evaluación del profesorado: estado de la cuestión y propuestas de mejora
Capítulo 7. El cine como herramienta didáctica en la enseñanza del derecho. Listen más allá de lo que ves
Capítulo 8. Somos los nuevos legisladores tributarios
Capítulo 9. L’aprenentatge mitjançant jocs a l’educació superior: el cas de timeline història de la comunicació
Capítulo 10. Plan de mejora del máster universitario en acceso a la abogacía como modelo de innovación y excelencia académica
Capítulo 11. El trabajo de grupo como instrumento de aprendizaje autónomo
Capítulo 12. El estudiante como sujeto activo de los talleres o seminarios de investigación
Capítulo 13. Saber expresarse correctamente de manera oral: una tarea pendiente
Capítulo 14. La virtualización de la docencia en másteres
Capítulo 15. La introducción de la perspectiva de igualdad en la docencia universitaria
Capítulo 16. Innovación docente en los estudios semipresenciales
Capítulo 17. El aprendizaje del derecho procesal mediante noticias periodísticas
Capítulo 18. La necesaria introducción de políticas de género en las universidades españolas
Capítulo 19. Talleres sobre los recursos electrónicos de la comunidad científica internacional
Capítulo 20. Talleres de oratoria y talleres de jurisprudencia: imprescindibles de la formación del jurista
Capítulo 21. La evaluación a través del cuestionario Moodle en el ámbito del derecho financiero y empresarial
Capítulo 22. Mecanismos para mejorar la gestión y la implicación de los alumnos en la resolución de problemáticas jurídicas
Capítulo 23. Retos del uso de las TIC en el aprendizaje del derecho mercantil
Capítulo 24. Enseñando derecho procesal en inglés: ¿tiene sentido?
Capítulo 25. Docencia virtual, trabajo cooperativo y papel del estudiante en el ámbito de la docencia jurídica
Capítulo 26. Grupos de trabajo secundaria-universidad para innovar la docencia universitaria: proyecto ORIENTA2
Capítulo 27. Avançant cap a la implantació de les competències transversals: el cas del “compromís ètic” en el grau de gestió i administració pública
Ignacio Cubillo López Profesor Titular de Derecho Procesal de la Universidad Complutense de Madrid
Fernando F. Gascón Inchausti Catedrático de Derecho Procesal de la Universidad Complutense de Madrid
Pilar Peiteado Mariscal Profesora Titular de Derecho Procesal de la Universidad Complutense de Madrid
Enrique Vallines García Profesor Titular de Derecho Procesal de la Universidad Complutense de Madrid
María Luisa Villamarín López Profesora Titular de Derecho Procesal de la Universidad Complutense de Madrid
Cristina Villó Travé Personal Investigador d'accés al SECTI Universitat Rovira i Virgili
Roser Casanova Martí Personal Investigador d'accés al SECTI Universitat Rovira i Virgili
Ana Isabel Blanco García profesora Ayudante Doctor del Departamento de Derecho Administrativo y Procesal de la Universitat de València
María José Catalán Chamorro miembro del grupo de investigación MEDARB de la Universitat de València
Antonio Fernández García Profesor Asociado del Área de Derecho del Trabajo y la Seguridad Social en la Universitat Rovira i Virgili (URV) y Profesor Colaborador en la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Angelo Anzalone Profesor Ayudante Doctor del Departamento de Ciencias Jurídicas Internacionales e Históricas y Filosofía del Derecho de la Universidad de Córdoba
Adolfo Jorge Sánchez Hidalgo Researcher (Academic) - Universidad de Córdoba
Carmen Gómez Buendía Profesora agregada de la Universitat Rovira i Virgili
Diana Marín Consarnau Profesora agregada de la Universitat Rovira i Virgili
Carmen Parra Rodríguez Profesora Doctora de Derecho Internacional de la Universitat Abat Oliba CEU
Yolanda Cruz directora de Visualízame
Estela Rivas Nieto Profesora agregada de la Universitat Rovira i Virgili
Juan Gonzalo Iglesia Profesor agregado de la Universitat Rovira i Virgili
Jordi Regí Rodríguez Profesor Ayudante Doctor de la Universidad Nebrija
Patricia Ibáñez Ibáñez Gestora elearning y responsable del proyecto «Academic Branding» de la Universidad Nebrija
Eva Esparza Jimeno Universidad Nebrija
Esther Guerrero Vizuete Profesora lectora de la Universitat Rovira i Virgili
Luis-Andrés Cucarella Galiana Catedratico de la Universitat de València
Juan Pablo Gonzales Bustos Profesor agregada de la Universitat Rovira i Virgili
Milenka Villca Pozo Profesora lectora de la Universitat Rovira i Virgili
Marc Salat Paisal Profesor Lector Serra Húnter de Derecho penal en la Universidad de Lleida
Carolina Villacampa Estiarte Profesora de Derecho penal en la Universitat de Lleida
Ana Giménez Costa Professorado Colaborador Permanente de la Universitat Rovira i Virgili
Paloma Arrabal Platero Universitas Miguel Hernández
Joan Picó i Junoy Catedrático de Derecho procesal de la Universitat Pompeu Fabra
Federic Adan Domenech Profesor agregado de la Universitat Rovira i Virgili
Elisabet Cerrato Guri Profesora agregada de la Universitat Rovira i Virgili
Patricia Escribano Tortajada Profesora ayudante doctora de Derecho Civil de la Universitat Jaume I de Castellón Profesora colaboradora de la Universitat Oberta de Catalunya
María de los Ángeles Serrano Alfonso Investigador/a postdoctoral de la Universitat Rovira i Virgili
María José García Alguacil Universidad de Málaga
Paula Castaños Castro Profesora adscrito al Departamento de Derecho Civil Universidad de Málaga
Paula Domínguez Tristán Profesora titular de Universidad de Barcelona
Patricia Panero Oria Profesora titular de Universidad de Barcelona
Carmen Lázaro Guillamón Profesora titular de Derecho Público Universidad Jaume I
María Rosa Isern Salvat Profesora visitante de la Universitat Rovira i Virgili
Paola Rodas Paredes Investigadora vinculada a la Universitat Rovira i Virgili
Ángel Urquizu Cavallé Catedrático de Derecho financiero y tributario de la Universitat Rovira i Virgili
Raquel Flores Buils Profesora de la Universidad Jaume I
Miguel Ángel Fortea Bagán Profesor de la Universidad Jaume I
Beatriz Bonet Amela Profesora de la Universidad Jaume I
Ricard Gracia Retortillo Profesor lector de Universidad de Barcelona
Mariola Rodríguez Font Profesora de Universidad de Barcelona
Newsletter
Subscriu-te a la nostra newsletter i estaràs al dia de totes les novetats de Huygens Editorial.
Gracies!
A partir d'ara aniràs reebent les nostres novetats al teu e-mail.
En Huygens Editorial
C/ Pàdua, 20, bajo 1 - 08023 Barcelona